Jul 20, 2010

rtw faq #2

q: how much money did you spend?
a:
most people don't really answer this question.. also, people that travel for 3 to 6 months only go to southeast asia, only the pacific islands/australia, or both, but they hardly include africa and europe to their plans.. i guess these people budget for around $10,000. in my case, the flights to and within africa made a huge difference on my budget, so i had to be more economic than some people while traveling (and i could have been more, but then again, what's the point of traveling and being hungry and never having a good night of sleep?)... but i still made this average budget...

q: which place has the best food?
a:
egypt. even though the asian staples are not bad (rice or noodles), and some places in asia (like vietnam) have better western food than a lot of actual western places, the egyptian food was so amazingly good, i can't even begin to explain.. i'm getting hungry. they have all these dips to eat with bread (gibna beida, baba ganouj, foul eskandrani, humus, mosaka), the fetir (which is like a pancake/pizza thing), the shawerma (a meat sandwich)..and it's dirty cheap!


*if you have any questions or curiosities, leave me a comment or send me an email.. i'll answer them..

-- pt -- 

p: quanto voce gastou na viagem?
r:
a maioria das pessoas nao responde a essa pergunta.. e mais, pessoas que viajam por 3 a 6 meses so' vao para o sudeste asiatico, so' oceania, ou os dois, mas raramente incluem africa ou europa nesses planos.. pelo que sei, essas pessoas planejam em gastar por volta de $10.000. no meu caso, os voos para e a partir da africa fizeram uma enorme diferenca no meu orcamento, entao eu tive que ser mais economico que algumas pessoas enquanto estava viajando (e eu poderia ter sido ainda mais, mas ai' qual seria a graca de viajar pra ficar com fome e nunca ter uma boa noite de sono?).. mas eu ainda consegui ficar nessa media de gastos..


p: que lugar tinha a melhor comida?
r:
egito. por mais que as comidas tradicionais asiaticas (arroz e macarrao) fossem boas, e alguns lugares na asia (como o vietnam) terem comida ocidental mais gostosa do que muito lugar no ocidente, a comida egipcia e' tao ridiculamente boa que eu nao consigo nem comecar a explicar.. ja' estou ficando com fome. eles tem varias pastinhas pra voce molhar o pao
(gibna beida, baba ganouj, foul eskandrani, humus, mosaka), o fetir (que e' como uma mistura de panqueca/pizza), o shawerma (um sanduiche de carne).. e e' tudo muito barato!

*se voce tiver alguma pergunta ou curiosidade, me deixe um comentario ou mande um email, eu respondo..

No comments: